Acasă > Oferta educațională > Licență FCMPm > Compoziție muzicală > Secția Jazz
Secția Jazz
Curriculum
| Nr. crt. | Disciplinele semestrului I | Disciplinele semestrul II |
| 1 | Teorie, Solfegiu, Dictat | Teorie, Solfegiu, Dictat |
| 2 | Istoria muzicii | Istoria muzicii |
| 3 | Ansamblu coral | Ansamblu coral |
| 4 | Dirijat şi cânt coral | Dirijat şi cânt coral |
| 5 | Canto coral | Canto coral |
| 6 | Educarea auzului muzical | Educarea auzului muzical |
| 7 | Compoziţie jazz | Compoziţie jazz |
| 8 | – | Istoria jazzului şi muzicii pop |
| 9 | Ansamblu de jazz | Ansamblu de jazz |
| 10a | Canto jazz | Canto jazz |
| 10b | Instrument jazz: | Instrument jazz: |
| 11 | Teoria jazzului şi muzicii pop | – |
| 12 | Practică artistică specifică | Practică artistică specifică |
| 13 | Educaţie fizicăx | Educaţie fizică |
| 14 | Limbă modernă | Limbă modernă |
| Nr. crt. | Disciplinele semestrului I | Disciplinele semestrul II |
| 1 | Teorie, Solfegiu, Dictat | Teorie, Solfegiu, Dictat |
| 2 | Forme şi analize muzicale | Forme şi analize muzicale |
| 3 | Istoria muzicii | Istoria muzicii |
| 4 | Armonie | Armonie |
| 5 | Polifonie (Contrapunct şi fugă) | Polifonie (Contrapunct şi fugă) |
| 6 | Teoria instrumentelor şi orchestraţie | Teoria instrumentelor şi orchestraţie |
| 7 | Citire de partituri specifice secţiei | Citire de partituri specifice secţiei |
| 8 a | Pian complementar(pt secţia Jazz şi Muzică uşoară) | Pian complementar(pt secţia Jazz şi Muzică uşoară) |
| 8 b | Instrument secundar jazz * | Instrument secundar jazz* |
| 8 c | Canto secundar jazz* | Canto secundar jazz* |
| 9 | Compoziţie jazz | Compoziţie jazz |
| 11 | Istoria jazzului | Istoria jazzului |
| 12 | Ansamblu de jazz | Ansamblu de jazz |
| 13a | Canto jazz | Canto jazz |
| 13b | Instrument jazz | Instrument jazz |
| 14 | Practică artistică specifică | Practică artistică specifică |
| 15 | Limbă modernă | – |
| 16a | – | Limbă modernă |
| 16b | – | Etică şi integritate academică |
* Studenţii pot opta pentru disciplinele 8(b-Instrument secundar jazz şi 8(c- Canto secundar jazz, cu condiţia absolvirii unui liceu de specialitate la secţia Pian.
| Nr. crt. | Disciplinele semestrului I | Disciplinele semestrul II |
| 1 | Teorie, Solfegiu, Dictat | Teorie, Solfegiu, Dictat |
| 2 | Forme şi analize muzicale | Forme şi analize muzicale |
| 3 | Istoria muzicii | Istoria muzicii |
| 4 | Armonie | Armonie |
| 5 | Polifonie (Contrapunct şi fugă) | Polifonie (Contrapunct şi fugă) |
| 6 | Teoria instrumentelor şi orchestraţie | Teoria instrumentelor şi orchestraţie |
| 7 | Citire pe partituri specifice secţiei | Citire pe partituri specifice secţiei |
| 8 | Pian complementar | Pian complementar |
| 9 | Compoziţie jazz | Compoziţie jazz |
| 10 | Arta improvizaţiei în jazz | Arta improvizaţiei în jazz |
| 11 | Ansamblu de jazz | Ansamblu de jazz |
| 12a | Canto jazz | Canto jazz |
| 12b | Instrument jazz | Instrument jazz |
| 13 | Aranjamente muzicale specifice | Aranjamente muzicale specifice |
| 14 | Istoria culturii muzicale pop | Istoria culturii muzicale pop |
| 15 | Practică artistică specifică | Practica artistică specifică |
| Nr. crt. | Disciplinele semestrului I | Disciplinele semestrul II |
| 1 | Forme şi analize muzicale | Forme şi analize muzicale |
| 2 | Estetică muzicală | Estetică muzicală |
| 3 | Armonie | Armonie |
| 4 | Stilistică muzicală | Stilistică muzicală |
| 5 | Folclor-Muzici tradiţionale | Folclor-Muzici tradiţionale |
| 6 | Citire pe partituri specifică secţiei | Citire pe partituri specifică secţiei |
| 7 | Compoziţie jazz | Compoziţie jazz |
| 8 | Ansamblu de jazz | Ansamblu de jazz |
| 9a | Canto jazz | Canto jazz |
| 9b | Instrument jazz | Instrument jazz |
| 10 | Aranjamente muzicale specifice | Aranjamente muzicale specifice |
| 11 | Semnificaţie şi comunicare în jazz, pop/rock | Semnificaţie şi comunicare în jazz, pop/rock |
| 12 | Practică artistică specifică | Practică artistică specifică |
| 13 | Cercetare şi documentare în vederea eaborării lucrării de licenţă | Cercetare şi documentare în vederea elaborării lucrării de licenţă |
Ocupații Compoziție Muzicală - Jazz
| Ocupaţii (în domeniul Muzică): | ||
| Cod COR | Ocupaţie | Observaţii |
| 265246 | Muzician jazz | |
| 265245 | Aranjor muzică | |
| 265248 | Conducător formaţie muzicală | |
| Alte ocupații: | ||
| Alte ocupații, potrivit calificării şi titlului acordat, conform competenţelor asigurate prin programul de studii. Dreptul de a exercita ocupația de Profesor în învățământul gimnazial (233002), conform prevederilor legale (deținere„ certificat de absolvire a programului de studii psihopedagogice – nivel I” sau echivalent). | ||
Experiența studenților
Cred că nivelul general în cadrul FCMPm este ridicat, iar programa este bine adaptată. Studiile de licență m-au ajutat enorm, m-am pus la punct cu toate cele necesare (solfegiu, dicteu, auz, armonie, citire de partituri etc.) și, mai mult, m-au făcut să aprofundez serios instrumentul la care visam de multă vreme, contrabasul. Această facultate m-a ambiționat enorm în studiu și învățat, am hotărât să merg mai departe la master și doctorat și, de ce nu, poate să ajung coleg cu foștii mei profesori, la un moment dat. Un alt aspect este că m-am reîndrăgostit de muzica cultă și sunt la un pas să abordez studiile de licență și la Facultatea de Interpretare. Calitatea de student al UNMB, devenită publică datorită rețelelor de socializare, mi-a adus multe colaborări, de exemplu cu Orchestra Simfonică București și cu Filarmonica Ploiești.
Vlady Săteanu
Anii de facultate au fost o perfectă rampă de lansare pentru ceea ce destinul avea pregătit pentru mine mai departe, respectiv experiența de instrumentist în cadrul unui ansamblu Big Band. Performanța mea este în continuă creștere datorită pregătirii de specialitate: cunoașterea istoriei jazz-ului, a standard-urilor emblematice, abilitatea de a citi lucrările muzicale, de a asculta, reda, improviza și exprima ceea ce are de oferit această muzică constituie doar o succintă și incompletă enumerare a ceea ce am acumulat lucrând atât cu profesorii de specialitate, cât și în cadrul unor discipline extrem de utile pentru formarea oricărui muzician, precum armonia sau teoria-solfegiul-dicteul muzical, indispensabile pentru dezvoltarea unui auz muzical de temut și înțelegerea fuziunii corp-minte-muzică. Lista poate continua. Pe această cale vreau să mulțumesc profesorilor din UNMB! Sunt sigură că vor continua să inspire noi generații de muzicieni!
Diana Suciu
Anii petrecuți în cadrul UNMB m-au ajutat să dobândesc importante abilități de interpretare și înțelegere a muzicilor jazz și pop. De asemenea, sub îndrumarea cadrelor didactice, am avut șansa de a-mi dezvolta limbajul interpretativ în cadrul setului de tobe, descoperindu-mi, totodată, dragostea față de jurnalismul muzical. Consider că UNMB reprezintă un spațiu prielnic pentru evoluția tinerilor muzicieni, în care studiul muzicii culte se îmbină armonios cu pop-ul și cu muzica jazz.
Alex Mușat
Profesori de specialitate
- Mircea Tiberian
- Prof. univ. dr.
- Cătălin Răsvan
- Conf. univ. dr.
- Vlad Popescu
- Lector univ. dr.
- George Natsis
- C.d.a. invitat
- Paolo Profeti
- C.d.a. invitat
- Alexandru Man
- C.d.a. invitat
- Nadia Trohin
- Lector univ. dr.