Acasă > Oferta educațională > Licență FCMPm > Dirijat > Dirijat cor
Dirijat cor
Curriculum
| Nr. crt. | Disciplinele semestrului I | Disciplinele semestrul II |
| 1 | Teorie – solfegiu – dictat | Teorie – solfegiu – dictat |
| 2 | Forme şi analize muzicale | Forme şi analize muzicale |
| 3 | Istoria muzicii | Istoria muzicii |
| 4 | Armonie | Armonie |
| 5 | Polifonie (Contrapunct şi fugă) | Polifonie (Contrapunct şi fugă) |
| 6 | Ansamblu coral | Ansamblu coral |
| 7 | Canto coral | Canto coral |
| 8 | Pian complementar | Pian complementar |
| 9 | Dirijat cor academic | Dirijat cor academic |
| 10 | Citire de partituri specifice secţiei | Citire de partituri specifice secţiei |
| 11 | Practică artistică specifică | Practică artistică specifică |
| 12 | Aplicaţii repertoriale corale | Aplicaţii repertoriale corale |
| 13 | Educaţie fizică | Educaţie fizică |
| 14 | Limbă modernă | Limbă modernă |
| Nr. crt. | Disciplinele semestrului I | Disciplinele semestrul II |
| 1 | Teorie – solfegiu – dictat | Teorie – solfegiu – dictat |
| 2 | Forme şi analize muzicale | Forme şi analize muzicale |
| 3 | Istoria muzicii | Istoria muzicii |
| 4 | Armonie | Armonie |
| 5 | Polifonie (Contrapunct şi fugă) | Polifonie (Contrapunct şi fugă) |
| 6 | Ansamblu coral | Ansamblu coral |
| 7 | Teoria instrumentelor şi orchestraţie | Teoria instrumentelor şi orchestraţie |
| 8 | Pian complementar | Pian complementar |
| 9 | Dirijat cor academic | Dirijat cor academic |
| 10 | Studiul partiturilor corale | Studiul partiturilor corale |
| 11 | Citire de partituri specifice secţiei | Citire de partituri specifice secţiei |
| 12 | – | Sinteza interpretativă a partiturilor corale |
| 13 | Practică artistică specifică | Practică artistică specifică |
| 14 | Aplicaţii repertoriale corale | Aplicaţii repertoriale corale |
| 15 | Limbă modernă | – |
| 16a | – | Limbă modernă |
| 16b | – | Etică şi integritate academică |
| Nr. crt. | Disciplinele semestrului I | Disciplinele semestrul II |
| 1 | Forme şi analize muzicale | Forme şi analize muzicale |
| 2 | Istoria muzicii | Istoria muzicii |
| 3 | Armonie | Armonie |
| 4 | Polifonie (Contrapunct şi fugă) | Polifonie (Contrapunct şi fugă) |
| 5a | Istoria culturii muzicale pop | Istoria culturii muzicale pop |
| 5b | Istoria culturii | Istoria culturii |
| 6 | Teoria instrumentelor şi orchestraţie | Teoria instrumentelor şi orchestraţie |
| 7 | Pian complementar | Pian complementar |
| 8 | Dirijat cor academic | Dirijat cor academic |
| 9 | Studiul partiturilor corale | Studiul partiturilor corale |
| 10 | Citire de partituri specifice secţiei | Citire de partituri specifice secţiei |
| 11 | Sinteza interpretativă a partiturilor corale | Sinteza interpretativă a partiturilor corale |
| 12 | Practica artistică specifică | Practica artistică specifică |
| 13 | Aplicaţii repertoriale corale | Aplicaţii repertoriale corale |
| Nr. crt. | Disciplinele semestrului I | Disciplinele semestrul II |
| 1 | Estetică muzicală | Estetică muzicală |
| 2 | Stilistică muzicală | Stilistică muzicală |
| 3 | Semiotică muzicală | Semiotică muzicală |
| 4 | Folclor-Muzici tradiţionale | Folclor-Muzici tradiţionale |
| 5 | – | Noi istorii ale muzicii româneşti |
| 6 | Dirijat cor academic | Dirijat cor academic |
| 7 | Studiul partiturilor corale | Studiul partiturilor corale |
| 8 | Citire de partituri specifice secţiei | Citire de partituri specifice secţiei |
| 9 | Aranjamente corale | Aranjamente corale |
| 10 | Dirijat de operă | – |
| 11 | – | Pregătirea repertoriului vocal – simfonic |
| 12 | Genuri şi forme ale muzicii corale | Genuri şi forme ale muzicii corale |
| 13 | Practică artistică specifică | Practică artistică specifică |
| 14 | Aplicații repertoriale corale | Aplicații repertoriale corale |
| 15 | – | Cercetare şi documentare în vederea eaborării lucrării de licenţă |
Ocupații Dirijat Cor
| Ocupaţii (în domeniul Muzică): | ||
| Cod COR | Ocupaţie | Observaţii |
| 265221 | Dirijor cor | |
| 265211 | Referent muzical | |
| 265253 | Reporter muzical | |
| Alte ocupații: | ||
| Alte ocupații, potrivit calificării şi titlului acordat, conform competenţelor asigurate prin programul de studii. Dreptul de a exercita ocupația de Profesor în învățământul gimnazial (233002), conform prevederilor legale (deținere„ certificat de absolvire a programului de studii psihopedagogice – nivel I” sau echivalent). | ||
Experiența studenților
Oportunitatea de a studia dirijatul coral în cadrul UNMB a fost cel mai important motor de dezvoltare profesională din viața mea. Facultatea de Compoziție, Muzicologie și Pedagogie Muzicală mi-a oferit câteva întâlniri care s-au transformat în timp într-un mentorat cu totul special. Tot aici, alături de talentați și muncitori colegi, am făcut primele încercări de a înființa grupuri corale și în ultimul an de studii am pus bazele Corului Regal. În anul 2011, în cadrul proiectului POSDRU intitulat „De la ucenicie la măiestrie în practica dirijorală”, am avut bucuria să colaborez pentru prima dată cu dirijorul Voicu Popescu și Corul de Copii Radio, legătură care mi-a marcat în mod extraordinar destinul profesional. Pentru toate acestea și pentru multe alte experiențe minunate, mulțumesc UNMB!
Răzvan Rădos
În ultimii 8 ani, în care am urmat pe rând cursurile de vioară (licență), Dirijat cor academic (licență) și Stilistică dirijorală orchestră (master), am avut parte de o călătorie cu multe continuumuri și efemeride. Traiectoria unui muzician, ca și aceea a unui student în acest domeniu, nu este una permanent ascendentă, călătoria cuprinde, firesc, atât zone de progres sau regres, cât și platouri. Uneori stagnezi pe un nivel al devenirii tale și te simți descumpănit, alteori saltul este unul extraordinar și nu știi întotdeauna cum să îl gestionezi.
Pe lângă informații, resurse și inspirație, busola permanentă a maeștrilor și profesorilor mei este lucrul pentru care sunt extrem de recunoscător Universității Naționale de Muzică din București.
Pe parcursul studiilor am beneficiat și de sprijinul logistic și material al Universității, esențiale în devenirea oricărui student. Am avut acces la o bibliotecă extrem de bogată și la săli de studiu dotate corespunzător, iar performanțele artistice pe care le-am obținut la nivel național și internațional au fost recompensate de către universitate, prin acordarea a trei burse de excelență. Vivat, crescat, floreat UNMB!
Andrei Stănculescu
Profesori de specialitate
- Gabriel Constantin Popescu
- C.d.a. conf. univ. dr.
- Florian Costea
- Lector univ. dr.
- Aurel Muraru
- Lector univ. dr.
- Ciprian Țuțu
- C.d.a. conf. univ. dr.