Acasă > Oferta educațională > Master Facultatea de Interpretare Muzicală > Stilistică Interpretativă – Instrumente de orchestră
Stilistică Interpretativă – Instrumente de orchestră
Curriculum
Forma de învățământ: cu frecvență
Durata programului: 2 ani
Număr credite: 120 ECTS
Limba de predare: română
La înmatriculare, studentul poate alege între următoarele specializări principale: Instrument sau Muzică de cameră.
Anul I
| Discipline |
| 1. Interpretare instrumentală |
| 2. Imagine și realizare în interpretarea muzicală orchestrală |
| 3. Muzică instrumental camerală |
| 4. Acompaniament / Acompaniament instrumental specific – repertoriu instrumental |
| 5. Semiotică muzicală |
| 6. Curente, stiluri și limbaje în muzica secolelor XX-XXI |
| 7. Opțional: Forme și stiluri în Barocul muzical / Stilistică și poetică în muzica modernă și contemporană |
| 8. Activitate vocațională interpretativă |
| Discipline |
| 1. Interpretare instrumentală |
| 2. Imagine și realizare în interpretarea muzicală orchestrală |
| 3. Muzică instrumental camerală |
| 4. Acompaniament / Acompaniament instrumental specific – repertoriu instrumental |
| 5. Semiotică muzicală |
| 6. Curente, stiluri și limbaje în muzica secolelor XX-XXI |
| 7. Opțional: Forme și stiluri în Barocul muzical / Stilistică și poetică în muzica modernă și contemporană |
| 8. Activitate vocațională interpretativă |
Anul II
| Discipline |
| 1. Interpretare instrumentală |
| 2. Imagine și realizare în interpretarea muzicală orchestrală |
| 3. Muzică instrumental camerală |
| 4. Acompaniament – repertoriu instrumental |
| 5. Strategii de construcție a repertoriului și a viziunii interpretative |
| 6. Interpretarea: de la teorie la practică |
| 7. Teoria orchestrației |
| 8. Etică și integritate academică |
| 9. Activitate vocațională interpretativă |
| Discipline |
| 1. Interpretare instrumentală |
| 2. Imagine și realizare în interpretarea muzicală orchestrală |
| 3. Muzică instrumental camerală |
| 4. Acompaniament – repertoriu instrumental |
| 5. Strategii de construcție a repertoriului și a viziunii interpretative |
| 6. Interpretarea: de la teorie la practică |
| 7. Activitate vocațională interpretativă |
| 8. Managementul proiectelor culturale / Tehnica Alexander |
| 9. Cercetare și documentare în vederea elaborării lucrării de disertație |
Competențe program
COMPETENȚE PROFESIONALE:
C1 – Decodificarea corectă a datelor obiective notate în partitură (înălțime, durată, intensitate, tempo și elemente de agogică, mod de atac), inclusiv în textele muzicale contemporane.
C2 – Analiza textului muzical (tehnici de scriitură, formă), cu scopul de a stabili raporturi posibile între codificarea grafică și traducerea ei sonoră.
C3 – Integrarea textului într-un context mai larg, utilizând cunoștințe din domenii conexe (istoria muzicii, stilistică, retorică, semiotică etc.), cu scopul configurării unei viziuni proprii asupra lucrării.
C4 – Interpretarea unei selecții reprezentative a repertoriului solistic destinat instrumentului studiat/ vocii, demonstrând decodificarea adecvată a semnificației elementelor de limbaj muzical, precum și un înalt nivel al abilităților tehnice și auditive.
C5 – Interpretarea unei selecții reprezentative a repertoriului cameral / simfonic / liric ce include instrumentul studiat / vocea, demonstrând un înalt nivel al abilităților auditive și tehnico-intrepretative necesare integrării într-un ansamblu (în formații camerale, în ansambluri orchestrale, de operă, sau ca acompaniator – pentru pian, etc.)
C6 – Definirea stilului interpretativ propriu, pornind de la alegerea, abordarea, construcția și studiul repertoriului până la susținerea publică a creației interpretative instrumentale / vocale.
COMPETENȚE TRANSVERSALE:
CT1 – Aplicarea valorilor și principiilor deontologice specifice managementului resurselor umane, în condiții de autonomie și independență profesională.
CT2 – Planificarea și organizarea resurselor umane în vederea eficientizării activității de grup.
CT3 – Autoevaluarea nevoilor de formare continuă în vederea adaptării competențelor profesionale la dinamica mediului organizațional și a pieței forței de muncă; însușirea unor metode și tehnici de învățare.
Ocupații program
| Denumire program masterat | Calificări | Ocupații conform C.O.R. | |||||||||
| Cod | Denumire ocupație | ||||||||||
| Stilistică interpretativă instrumentală | Stilistică interpretativă instrumentală |
|
|||||||||